Krachtrainingen voor vrouwen

Gelukkig zijn er nu meer krachttrainingen voor vrouwen dan ooit tevoren. De dagen van aerobics, zweten voor de oudjes en het dragen van turnpakjes zijn allang voorbij.

Dat gezegd hebbende, het is nog steeds een feit dat de meeste vrouwen niet goed trainen. De sportscholen zijn gevuld met vrouwen die niets zwaarder oppakken dan een (roze) 2 kilo halter. Ze denken dat als ze echt gewicht oppakken, ze de volgende ochtend wakker worden en eruit zien als een linebacker in de NFL.

 De vrouwen gaan door met het doen van dumbbell curls en triceps kickbacks met de nietige roze dumbbells. maar voor krachttraining kom je er niet met een elegante halter van 2 kilo

De beste oefeningen om te doen zijn grote, samengestelde bewegingen die veel spiermassa werven.

De meeste vrouwen pakken nooit genoeg gewicht op voor een geweldig trainingseffect. Als je een van die vrouwen bent die denkt dat je groot en omvangrijk wordt door gewichtheffen, dan moet je die mythe nu afwijzen.

Ik heb tientallen vrouwen getraind en ze zwaar en nog zwaarder laten tillen, door dat soort krachttraining zou hun lichaamsbouw alleen maar verbeteren. 

Training Met Zware Gewichten

Dus hier is het belangrijkste punt van dit artikel: zwaar trainen met de juiste oefeningen is de juiste manier om kracht te trainen en het zal je de beste esthetische resultaten opleveren.

Omdat je nu weet dat het tillen van roze halters je niet een slank, sexy en fit lichaam gaat geven, laten we bespreken wat je in de sportschool zou moeten doen.

1. Krachttraining Met De Juiste Oefeningen

De beste oefeningen om te gebruiken zijn grote, samengestelde bewegingen die veel spiermassa werven. Hier zijn enkele voorbeelden:

Onderlichaam

  • Barbell Squat
  • Barbell Deadlift
  • Halter Lunge
  • Goedemorgen
  • Split Squat

Bovenlichaam Horizontaal Duwen

  • Push-up
  • Halterbankdrukken
  • Barbell bankdrukken
  • Schuine bankdrukken

Bovenlichaam Verticaal Drukken

  • Militaire pers
  • Halter schouderpress
  • Handstand Push-up

Bovenlichaam Verticaal Trekken

  • Kin omhoog
  • Optrekken
  • Lat pull-down

Bovenlichaam Horizontaal Trekken

  • Halterrij met één arm
  • Zittende kabelrij
  • Gebogen Barbell Row

Kernoefeningen

  • Plank
  • Ab Roller
  • Hangende poot omhoog

Als je de rest van je krachttrainingscarrière met alleen de hierboven genoemde oefeningen zou doorbrengen, zou je een slank en sexy lichaam behouden zonder vragen te stellen.

Je zou ook sneller een beter lichaam bouwen dan als je isolatie-oefeningen en machines zou gebruiken.

2. Krachttraining Met De Juiste Intensiteit

We komen weer terug op het onderwerp hoe de meeste vrouwen nooit genoeg gewicht gebruiken. Zonder intensiteit krijg je gewoon geen geweldig trainingseffect. Dus, wat is de juiste intensiteit?

Ik kan je geen helaas geen nummer geven omdat ieders krachtniveaus verschillend zijn. Dit is de beste manier die ik kan uitleggen: als je een set van acht herhalingen gaat doen, dan moet die laatste herhaling zwaar zijn en zou je nog een herhaling (misschien twee) moeten kunnen voltooien, maar absoluut niet meer.

Als je acht herhalingen doet op een set squats maar je weet dat je er 12 of meer had kunnen doen, is dat geen intensiteit. Je moet je sets afmaken in de wetenschap dat je er absoluut niet meer dan twee herhalingen had kunnen doen. Het is die intensiteit die daadwerkelijk je spieren zal uitdagen en je helpt een slank en fit lichaam op te bouwen.

Om nog intenser te tillen, train je gewoon in een lager rep-bereik. Voorbeeld: sets van vijf herhalingen. Om met minder intensiteit te tillen, train je gewoon in een hoger rep-bereik. Voorbeeld: sets van 12 herhalingen. Ik zal dit later allemaal samenvatten.

3. Krachttraining Met De Juiste Splitsingen

De typische trainee in de sportschool zou slechts een van de twee trainingssplitsingen moeten gebruiken: totale lichaamstrainingen (die helemaal geen splitsing zijn) of boven- / onderverdelingen waarin ze het ene bovenlichaam en de andere dag het bovenlichaam trainen. Deze twee trainingssplitsingen zijn de enige twee die de typische sportschoolbezoeker ooit nodig heeft.

Met deze splits kun je je spieren met voldoende frequentie trainen. Bovendien stimuleer je elke spiermassa veel spiermassa, zodat je metabolisme langer wordt verhoogd. Bovendien helpen deze twee splits je veel sneller een slank en sexy lichaam op te bouwen dan elke andere split. Ik zal later voorbeelden geven.

4. Verstandige Krachttraining 

Met deze verklaring verwijs ik naar het verstandig gebruiken van je tijd. De enige keer dat ik je kan aanraden om straight sets te doen (wat betekent dat je alle voorgeschreven sets en herhalingen doet voor de ene oefening voordat je verdergaat met de volgende) is op dagen van het onderlichaam.

Na een harde set squats of deadlifts heb je geen zin om iets anders te doen dan rusten (of misschien wat kalfsverhogingen doen). In het geval van totale lichaamstrainingen of boven- / onderverdelingen kun je de oefeningen koppelen of groeperen. Hiermee kun je meer werk in minder tijd gedaan krijgen; dat is altijd goed.

Je hoeft geen superwoman te zijn om ​​jouw ideale lichaam te bouwen
henry-rinus-droog-trainen-academie

Wij zijn Henry en Rinus. Coaches van Droog Trainen Academie. Sinds 2013 helpen wij ​vrouwen online om hun ideale lichaam te bouwen waarbij de focus ligt op krachttraining, voeding en een gezonde levensstijl.

Inmiddels hebben wij online honderden ​vrouwen geholpen met het bouwen van hun droomlichaam. 

Wat ons betreft draait onze business om één ding: het beste resultaat voor onze klanten. Het doel van onze website is om gemotiveerde ​vrouwen zoals jij te helpen om hun krachttraining, voeding en levensstijl te optimaliseren.

Klik hier voor meer info!